Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız Diş  ve Çene Cerrahisi

Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, bütün yaş aralığındaki bireylerin ağız, diş ve çene bölgelerindeki sert ve
yumuşak dokuların hastalıkları, yaralanmaları ve bozukluklarının düzeltilmesi için gerekli tanı ve tedavi
yöntemlerini uygulayan Anabilim Dalı’dır. Çalışma kapsamı içinde;
• Dişlerin normal ve cerrahi çekimleri,
• Gömülü diş çekimleri,
• Dental ve zigomatik implant uygulamaları,
• Çene kist ve tümörlerinin tanı ve tedavileri,
• Preprotetik cerrahi operasyonları,
• Sinüs tabanı yükseltme işlemleri,
• Kemik ogmentasyonları,
• Travmatik diş ve destek doku yaralanmalarının tanısı, tedavisi ve uzun dönem takibi,
• Çene kırıklarının konservatif ve cerrahi tedavileri,
• Ortognatik cerrahi operasyonlar,
• Çene eklemi hastalıklarının tedavileri.
Sağlıklı bireylerin yanı sıra, özel bakım gereksinimi olan, kronik sistemik hastalığa sahip bireyler, fiziksel
ve/veya zihinsel engelli bireyler de Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı’nın muayene, tedavi ve
takip hizmetlerinden yararlanmaktadır.
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Klinikleri’ne başvuran hastalarımızın ilk muayeneleri, tanı ve tedavi
planlaması bölüm uzman hekimleri tarafından yapılmaktadır. Tanı için ek görüntüleme gerektiğinde
hastalarımız Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Anabilim Dalı Kliniği’ne yönlendirilmekte ve gerekli görülen
radyografiler çekilmektedir. Hastamızın tedavi planlaması tamamlandıktan sonra, gereksinimi olan
tedavi işlemleri için randevu verilmektedir.
Diş tedavilerine fiziksel ve/veya zihinsel engeli nedeniyle uyum gösteremeyen, diş hekimi korkusu olan,
kooperasyon kurulamayan, sendromu bulunan hastalarımızın tedavileri hastanemiz bünyesinde
bulunan günübirlik ameliyathanede intravenöz sedasyon ve genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu
tedaviler bir anestezi uzmanı ile ağız, diş ve çene cerrahı tarafından ameliyathane koşullarında
gerçekleştirilmektedir.
Tedavisi tamamlanan hastalarımızın gereksinimlerine göre hekiminin uygun gördüğü belirli
periyodlarda kontrol seansı oluşturularak tedavi takibi yapılmaktadır.

Yara yerini koruyunuz, ilk 24 saat diğer tarafta çiğneyiniz. Erken dönemde sıcak yiyecek ve içeceklerden uzak durmalısınız. Operasyon bölgesine kaçabilecek taneli, sert (kuru yemiş gibi) yiyeceklerden sakının. Ağzınıza yerleştirilen tamponu 30 dk sonra çıkartınız ve yerine hiçbirşey koymayınız. Işlemi takiben doktorunuz farklı bir şey belirtmedikçe, en az 2 saat içinde bir şey yiyip içmeyiniz, mümkünse uyuşukluk hissinin kaybolmasını bekleyin. Sonrasında ise ılık ve yumuşak şeyler yiyiniz. 24 saat süre ile sigara içmeyiniz. Ağız içerisinde basınç oluşturacak hareketlerden (balon şişirmek, üflemeli çalgı çalmak gibi) kaçının. Eğer işlem sırasında sinüse girilmiş ise; 1 hafta burun sümkürülmemeli ve hapşırığınızı tutmamalısınız. Ağız içine sızıntı şeklinde kapama olması, ağzınızda kan kokusu ya da kan tadı hissetmeniz doğaldır. Bu durumu kontrol etmek için kesinlikle tükürmeyiniz, tükürmek oluşan iyileşme dokusunu hareketlendirir ve tekrar kanamaya sebep olabilir. Cerrahi işlemden sonra şişlik, kızarıklık ve morluk olması normaldir. İlk 24 saat içinde buz torbası aracılığı ile dışarıdan operasyon bölgesine soğuk kompres uygulayınız.Size verilen soğuk kompresi operasyon bölgesine 5 dk yaslayıp, 5 dk uzak tutun. Aşırı soğuk da cildinize zarar verir unutmayın, bu süreyi uzatmayın. Doktorunuz tarafından size ı5nerilen ilaçları zamanında, aksatmadan ve anlatılan şekilde kullanınız. Doktorunuz başka bir şekilde önermediği hallerde gargaranızı 24 saat sonra kullanmaya başlayabilirsiniz. Dikişleriniz doktorunuzun belirlediği günde alınır, genellikle operasyon gününü takibe n 7. Günde alınmaktadır. Kendiliğinden eriyen dikişler de kullanılabilir, bu konuda doktorunuz sizi bilgilendirecektir. Operasyondan sonra size anlatılandan farklı, beklenmeyen bir kanama, şişlik ve ağrı olması halindedoktorunuza başvurunuz.

Yemek yerken ses gelmesi, kilitlenme veya takılma, ağrı, ağız açıklığında kısıtlılık gibi durumlar çene eklemi rahatsızlıklarının yarattığı sorunlar arasındadır.

Çene eklemi tedavisinde hastalığın şiddetine göre her zaman tamamen bir iyileşme olamamaktadır. Ancak hastanın yemek yeme, konuşma, yutkunma vb. günlük çene hareketlerini yapabilir hale gelmesi sağlanır.