İmplant Tedavisi

Oral İmplantoloji kliniğinde, çürük, kırık veya dişeti hastalığı gibi sebeplerden dolayı doğal dişlerini kaybetmiş hastaların diş eksikliklerini implant adı verilen doğal dişi en iyi taklit eden yapay kökler yerleştirerek tedavi edilmektedir.

Tedavi yelpazesi tek tek diş eksikliğinden tüm dişlerini kaybetmiş hastaların tedavisini kapsayacak kadar geniştir.

Tek diş eksiklikleri, klasik yöntemle boşluğun iki yanındaki komşu dişlerin küçültülerek köprü yapılması şeklinde tedavi edilmektedir. İmplant uygulamalarında diş eksikliği olan bölgeye kök şeklinde bir implant yerleştirilerek yandaki komşu dişlere hiç dokunmadan sabit bir kuron restorasyon ile eksiklik ortadan kaldırılabilir.

Birden fazla veya tüm dişlerini kaybetmiş hastalar, geleneksel yöntemlerle takıp-çıkarılan kısmi veya tam protezler ile tedavi edilmektedir.

Özellikle altçenede tüm dişlerini kaybetmiş hastalarda uygulanan hareketli protezler bir de kemik erimesi varsa genellikle ağızda oynamaktadır.

Bu durum hastaları birçok ortamda zor durumda bırakabilir ve memnuniyetsizliğe sebep olabilmektedir. İmplant uygulamaları ile bu oynayan protezler stabil hale getirilebilir ve hatta uygun bir ağızda sabit köprü protezleri ile hasta memnuniyeti en üst seviyeye taşınabilir.
İmplant uygulaması genel sağlık ve kemik miktarı değerlendirmesinden sonra günümüz şartlarında hemen hemen herkese yapılabilmektedir.

Eğer kemik miktarı yeterli değilse kemik greft materyalleri ile takviye yapılarak kemik hacmi artırılıp sonrasında implant uygulanabilir. İmplant işlemleri, korkan ve risk grubunda olan hastalarda sedasyon ve genel anestezi uygulamaları ile de yapılmaktadır.

Kliniğimizde bunların haricinde korkan, kan sulandırıcı kullanması zorunlu, şeker hastalığı olan ve zamanı kısıtlı hastalarda herhangi bir kesi oluşturmadan ve dikiş atmadan kısa zamanda protez yapılabilmesine imkân kılan en implant da uygulanmaktadır.

Implant tedavisinin uygulanması için bireyin kemik gelişiminin tamamlanmış olması gerekir. Kızlarda 16 – 17, erkeklerde ise 18 yaşında kemik gelişimi tamamlandığı için bu yaşlardan önce implant uygulanmaması gerekir.

Kemik yapısı uygun değilse, hastanın kalp rahatsızlığı varsa, hasta kanama ya da pıhtılaşma sorunu yaşıyorsa, kontrol altında olmayan şeker hastalıkları varsa implant uygulanmamalıdır. Hekiminiz ile tedavi seçeneklerini değerlendirebilirsiniz.

Implant yapılırken lokal anestezi uygulanacağı için ağrı ve sızı duymazsınız. Tedavinizin boyutuna ve tıbbi nedenlere göre bilinçli sedasyon ya da genel anestezi gerekebilir. Operasyon sonunda da hekiminizin önerisiyle ağrı kesici kullanarak iyileşme sürecini atlatabilirsiniz.