Pedodonti-Çocuk Diş Hekimliği

Pedodonti - Çocuk Diş Hekimliği

Pedodonti nedir?

Bebeklik çağından itibaren çocukların ağız diş sağlığını ve çene yüz bölgesi gelişimini takip ve tedavi eden, aynı zamanda koruyucu önlemleri de içine alan diş hekimliği alanıdır.

Diş hekimi korkusu nasıl aşılır?

Oyun havasında geçen, travmatik olmayacak bir süreci uzman pedodontistler ve özel tasarlanmış pedodonti klinikleri sağlayabilir.

İlk muayenin önemi nedir?

Unutmayınız ki farkında olmadığınız ve pedodontistin tespit edebileceği sorunların erken tedavisi ile kalıcı problemlerin önüne geçilebilir.
Gözle fark edilemeyen ara yüz çürükleri ve ileride estetik ve fonksiyonel sorunlar yaratabilecek çene gelişim problemleri erken dönemde saptanabilir.
Bu yüzden doğumdan itibaren her 6 ayda bir düzenli olarak kontroller yapılmalıdır.

Süt dişlerinin önemi nedir ve uygun tedavi zamanında yapılmaz ise ne olur?

Süt dişlerinde meydana gelen çürük ve enfeksiyonlar, çocukların büyüme ve gelişme dönemlerinde beslenmelerini olumsuz yönde etkiler.
Fark edilmeyen enfeksiyonlar sürmekte olan kalıcı dişe zarar verebilir. Daha da kötüsü enfeksiyon vücuda yayılarak genel sağlık durumunu riske sokabilir.
Süt dişlerinin erken kaybı, ilerleyen yaşlarda çapraşık dişlere ve çene ekleminde problemlerin oluşmasına neden olur.

Süt dişlerinin önemi nedir ve uygun tedavi zamanında yapılmaz ise ne olur?

Çocuklarımızın diş sağlığı için neler yapabiliriz?

Her çocuğun düzenli kontrole gittiği bir Pedodontisti olmalıdır.
Pedodontist tarafından oral hijyen eğitimi verilerek anne ve baba ile beraber düzenli diş fırçalaması alışkanlığı kazandırılmalıdır.
Koruyucu diş hekimliği uygulamalarından yararlanılmalıdır.
Ömür boyu kullanabileceği sağlıklı dişleri ona bugünden hediye edebilirsiniz!

Pediatrik yaş grubunda başlıca koruyucu diş hekimliği uygulamaları;

Koryucu dolgular(fissür örtücüler)
Flor uygulamaları
Çekilen dişlerin yerine yapılcak yer tutucular
Erken ortodontik tedaviler

Çocuğunuz uyurken tedavisi yapılabilir mi?

Alternatif bir yaklaşım…

Sadece gözlerini kapatsın yeter. Uyandığında ona geçmiş olsun diyerek gülümseyebilirsiniz. Merkezimiz, anestezi altında uygulanacak tedaviler için tam teşekküllü ameliyathanesi ve alanında uzman ekibiyle hizmetinizdedir.

Travma

Çocukların yürümeye başladığı ilk andan itibaren düşme ve çarpma sonucu yaralanmalar başlar. Oyunlar ve kazalarda yaşanan travmalar sonucu hem süt ve hem kalıcı dişleri etkileyen hasarlara neden olabilir. Travma durumunda vakit kaybedilmeden (yerinden çıkmışsa dişle birlikte) diş hekimine gidilmesi gerekir. Hastanemiz 7/24 hizmet vermektedir.

Süt dişleri, çocuklarınızın düzgün konuşması ve çiğnemesi açısından önemlidir. Tedavi edilmeyen süt dişi çürükleri, ağrı, kötü koku, çiğneme zorluğu, beslenme bozukluğu ve çirkin görüntüye yol açar. Bu nedenle süt dişleri çıkmaya başladığında çocukların diş hekimine götürülmesi gerekir. Dişler tüm insanlar için yemek yeme, konuşma ve estetik nedeniyle önemlidir. Süt dişlerinin bu özellikler dışında en önemli görevi daimi dişler için sağlıklı bir ağız ortamı sağlamaktır. Kronik çürük problemi ya da erken diş kaybı daimi dişlerde yapısal bozukluklara neden olur. Ayrıca 13-14 yaşlarında tamamlanan daimi dişlerin çapraşık olmasının en önemli nedeni erken kaybedilen süt dişleridir. Ayrıca unutulmamalıdır ki hem süt hem de daimi dişler için diş çürükleri tedavi edilmediğinde ağrı ve apse oluşumuna neden olur. Ağrıyan dişleri olan hiç bir çocuk sağlıklı beslenemez. Uzun süre devam eden çürük problemleri çocuklarda bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve sık sık üst solunum yolu enfeksiyonlarına neden olur. Beslenme sorunları ve sık geçirilen enfeksiyonlar çocuklarda büyüme gelişimin olumsuz etkilenmesine neden olur.

Fissür örtücü uygulaması çok kısa sürede hastalar ağrı duymadan yapılan basit ve ucuz tedavilerdir. Bu tedaviler ileride bu dişlerde meydana gelebilecek çürük kaynaklı tüm ağrı, apse ve diş kaybı ihtimalini ciddi oranda azaltır. Bu nedenle çiğneyici yüzeylerinde derin oluklar (girintiler) bulunan dişler için fissür örtücü uygulanması doğru bir karardır.

Dişlerin aralarının etkili temizlenmemesi nedeniyle oluşabilecek çürüklerin önüne geçmenin yolu fissür örtücü uygulamaların yapılmasıdır. Fissür örtücüler, akıcı kıvamda oldukları için diş aralarını doldururlar ve çocuklarınızın dişlerini çürüklerden korurlar.

Çocuklarda 6. aydan itibaren yaş grubuna uygun macunlar kullanılabilir. Farklı yaş grubundaki çocuklar için macunların içerdiği flor dozları farklıdır bu nedenle doğru macun seçimi önemlidir. 7 yaşından itibaren çocuklar yetişkinler için uygun olan macunları kullanmaya başlayabilir.

Diş hekimi korkusu oluşmaması için çocukların diş ağrısı yaşamadan çocuk diş hekimi ile tanışması çok önemlidir. Oyun havasında geçen bir tanışma randevusu çocuk için diş kliniğini endişe kaynağı olmaktan uzaklaştırır. Ayrıca çocuk hastaların tüm diş tedavileri bu konuda uzman olan ve çocuklarla iletişim konusunda yetkin olan çocuk diş hekimleri tarafından gerçekleştirilmelidir. Çocukların ilk diş tedavilerinde yaşadıkları olumsuz tecrübelerin etkisi tüm yaşamı boyunca diş tedavileri ve diş hekimlerinden korkmasına neden olabilir. Böyle bir durumu yaşamamak için çocuklar hiç bir tedavi ve uygulama için zorlanmamalıdır.