Restoratif Diş Tedavisi

Restoratif  Diş Tedavisi

Restoratif ve Estetik Diş Hekimliği Nedir?

Restoratif ve Estetik Diş Hekimliği, kişilerin sağlıklı ve estetik bir ağıza kavuşmasını sağlar. Koruyucu hekimliğin üzerine kurulmuş olan bu uzmanlık dalı sadece diş çürüklerinin değil şekil, doku ve form bozukluğu olan tüm diş problemlerinin tedavisini gerçekleştirir. Bu kapsama rengi bozulmuş dişlerin beyazlatılması dışında dişlerdeki hassasiyet sorunu ya da aralıklı, kırık, çapraşık dişlerin düzeltilmesi de dahildir.

Bu alandaki bilimsel olarak kabul gören tedaviler nelerdir?

Koruyucu işlemler
Adeziv (Bonding) Restorasyonlar
Diş Beyazlatma (Bleaching)
Hassasiyet Gidericiler
Lazer Teknolojisi
Lamina Uygulamaları (CAD-CAM)
Porselen Dolgular (İnley-Onley Restorasyonlar)
Fiber Post Uygulamaları
Zirkonyum Kuronlar

Restoratif diş tedavisi bölümünde teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeni materyaller, yeni cihazlar ve yeni tedavi yöntemleri kullanılarak, her zaman güncel ve kaliteli bir sağlık hizmeti sunmak hedeflenmektedir.

Estetik / Kompozit dolgular

Dişin sert dokusuna kuvvetlice yapışması, geniş renk seçeneği olan ve işlem yapıldıktan sonra diş dokularından ayırt edilemeyen dolgulardır.

Aşırı madde kaybı olan dişlerin restorasyonu

İnley-onley restorasyonlar, çok fazla madde kaybı olan dişlerde, diş renginde (kompozit-seramik) hazırlanan estetik restorasyonlardır.

Ön dişlere yapılan estetik restorasyonlar nelerdir?

Kompozit Veneer

Diş minesi üzerinde derin çürükler, geniş dolgular, kalıcı diş renklenmeleri veya dişler arasında açıklık (diastema) bulunduğu durumlarda, gülüş estetiğinin düzenlenmesinde uygulama alanı olan estetik yaklaşımlardır. Hem tedavi hemde estetik amaçlı uygulanabilir. Dişlere estetik ve doğal bir görünüm kazandırır.

Porselen Veneer Restorasyonlar (Lamina)

Lamina restorasyonlar; ön grup dişlerde estetik amaçla yapılan tedavi yöntemidir. Dişlerin sadece ön yüzeyleri aşındırılarak hazırlanırlar.

CAD/CAM

Ayrıca kliniğimizde CAD-CAM teknolojisi ile estetik restorasyonlar tek seansta uygulanabilmektedir. CAD-CAM teknolojisinde dişlerin ölçüleri bilgisayara bağlı bir kamera ile dijital olarak alınmakta ve bilgisayarda restorasyonlar hazırlanarak aynı seans simante edilmektedir.

Dişlerin beyazlatılması için neler yapılabilir?

Restoratif diş tedavisi uzmanları tarafından gerçekleştirilen ‘Bleaching’ işlemi temel olarak iki şekilde uygulanmaktadır.

Ev tipi beyazlatma

Diş hekimi tarafından hastaya özel bir beyazlatma plağı hazırlanır. Beyazlatıcı ilaçların belirli bir süre (8-16 gün) kullanılmasıyla dişler iki-üç ton beyazlamaktadır.

Ofis tipi beyazlatma

Hasta koltuğunda yarım saat içinde kuvvetli ışık kaynaklarıyla diş beyazlatma yapılabilir (2-3 seans) Diş rengine bağlı olarak hastaların ev ve ofis tipinin beraber yapıldığı kombine beyazlatma yöntemleri son yıllarda daha çok tercih edilmektedir.

Porselen kuron yapılmadan önce post-core adı verilen tedavi seçeneği ile aşırı harap olmuş dişlerin kök kanalından destek alınarak mevcut dişin güçlendirilmesi yapılabilir. Bu, kullanılan postun çeşidine göre bazen tek seansta bazen birkaç seansta tamamlanan bir işlemdir.

Porselen laminalar dişlerin ön yüzlerine yapışan çok ince porselen yapılardır. Porselen laminalar ile dişlerin arasındaki boşluklar kapatılabilir, boyları uzatılıp yeniden şekil verilebilir, kırık çatlak, kötü formlu ve ileri derecede renklenmiş dişler güzel bir görünüme kavuşturabilir. Ayrıca diş rengini beğenmeyen kalıcı beyazlık isteyenlerde, gülüşünü beğenmeyen hastalarda gülüş tasarımı amacıyla, antibiyotik nedeni ile renklenmiş dişlerde, hafif çarpık dişlerin düzeltilmesinde, ortodonti tedavisi gerektiren, ileri derecede olmamak kaydıyla çapraşıklıklar birkaç seansta düzeltilebilir.

Karar verildikten sonra dişiniz porselen laminalar için hazırlanır. Dişinizin ön ve kesici yüzeyinden çoğu zaman 1 milimetreden az mine dokusu kaldırılıp, dişinizden ölçü alınır. Bu ölçü yardımı ile dişinize uygun, gülüşünüzü tamamlayacak, neredeyse yaprak kalınlığında, uygun renkte porselen laminalar yapılır ve uygun renkte özel yapıştırıcılar ile dişinize yapıştırılır.

Diş çürüğü, çürük yapıcı besinlerin (şeker ve karbonhidratlar) alınmasından sonra diş yüzeylerinin yeterince temizlenemediği durumlarda gelişen diş sert doku kaybıdır. Diş çürüğü, hastanın diş yapısının çürüğe karşı direncine göre, farklı sürede meydana gelebilir. Bu süre içinde bakteriler şekerleri parçalayarak asit oluştururlar ve diş sert dokularına zarar verirler. Diş çürüğü çok yüzeyel sınırlanmışsa (minede sınırlı) ve başlangıç aşamasındaysa restore etmeden tedavi edilebilir ancak mineden ilerleyip dentine ulaştıysa restore edilmesi zorunludur.