Sedasyon-Anestezi

Sedasyon Nedir - Sedasyon ile Diş Tedavisi-Sedasyon Anestezi

Anestezik ilaçların düşük dozlarda uygulanmasıyla elde edilen bilinç seviyeleridir. Damar veya solunum yoluyla uygulanabilir. Sedasyon, ağrı eşiğini yükseltmesine rağmen bir ağrı kesme metodu değildir; dolayısıyla cerrahi yapılacak bölgenin uyuşması için hastalara ayrıca lokal anestezi de yapılmaktadır.

Bilinçli sedasyon nedir?

Hastanın solunumunu kendisinin devam ettirebilidiği, hava yolu reflekslerinin baskılanmadığı, uyuyor olsa bile uyandırılıp sözlü komutlara uygun cevap verebildiği sedasyon seviyesidir.

Derin sedasyon nedir?

Hastanın solunumunu kendisinin devam ettirebildiği ama hava yolu reflekslerinin baskılanmaya başladığı ve hiçbir komuta cevap veremediği sedasyon seviyesidir.

Sedasyonun avantajları nelerdir?

Hasta açısından rahat ve güvenli bir ortam yaratır.
Korku hissini tamamen ortadan kaldırır.
Tedavinin sonunda hiçbir şey hatırlanmaz.
Özellikle çocukların belleklerinde derin izler bırakacak psikolojik travmaları engeller.
Ağrı eşiğini yükselterek ağrının hissedilmemesini sağlar.
İstenmeyen reflekslerin (örn: öğürme refleksi) önlenmesini sağlar.
Tüm tedavilerin tek bir seansta bitirilebileceği bir çalışma ortamı sağlar.
Diğer anestezik metotlara göre daha hızlı derlenme süresine ve daha düşük riske sahiptir.

Sedasyon hangi hastalarda uygulanır?

Çocuk hastalar,
Zihinsel engelli hastalar,
İleri derecede diş hekimi korkusu olan hastalar,
Lokal anestezi altında oluşabilecek stres ve etkilerini hissetmek istemeyen hastalar,
Bulantı refleksi nedeniyle tedavi yaptıramayan hastalar,
Tek seansta tüm tedavilerin tamamlanması istenen hastalar (hasta isteğine bağlı olarak),
Lokal anestezinin tek başına yeterli olmadığı tedavilerin uygulanacağı hastalar

Genel anestezi / sedasyon hangi şartlarda uygulanır?

Anestezi ve sedasyon, en gelişmiş anestezi cihazlarının bulunduğu bir ameliyathane ortamında; bilgili, deneyimli, sorumluluk sahibi, insan sevgisi ve insanlara yardım duygusu gelişmiş bir anestezi ekibi ile gerçekleştirilmelidir.

Sedasyon ile diş tedavisi, hastaların diş prosedürleri sırasında rahatlamasına yardımcı olmak için kullanılan ilaç demektir. Tamamen doğru olmasa da bazen “uyku diş hekimliği” olarak da anılır. Genel anestezi altında olanlar dışında hastalar genellikle uyanıktır

Diş hekimliğinde aşağıdaki sedasyon türleri kullanılmaktadır: Solunan minimal sedasyon “Gülme gazı” olarak da bilinen nitröz oksidi, burnunuzun üzerine yerleştirilen bir maske aracılığıyla oksijenle birlikte soluyorsunuz. Gaz rahatlamanıza yardımcı olur. Genel Anestezi uzmanından aldığınız sedasyon miktarını kontrol edebilir ve gaz hızla yıpranma eğilimindedir. İşlemden sonra kendinizi eve götürebileceğiniz tek sedasyon şekli budur. Oral sedasyon Verilen toplam doza bağlı olarak, oral sedasyon minimalden orta dereceye kadar değişebilir. Minimal sedasyon için bir hap almalısınız. Tipik olarak hap, Valium ile aynı ilaç ailesinin bir üyesi olan Halcion’dur ve genellikle işlemden yaklaşık bir saat önce alınır. Hâlâ uyanık olmanıza rağmen hap sizi uykulu hale getirecektir. Orta derecede sedasyon sağlamak için daha büyük bir doz verilebilir. Bu, en yaygın olarak sedasyon diş hekimliği ile ilişkilendirilen anestezi türüdür. Bazı insanlar, orta derecede oral sedasyondan işlem sırasında gerçekten uykuya dalacak kadar sersemleşir. Yine de genellikle hafif bir sallamayla uyandırılabilirler. IV orta derecede sedasyon. Sakinleştirici ilacı bir damardan alırsınız, böylece daha hızlı etki eder. Bu yöntem, diş hekiminin sedasyon seviyesini sürekli olarak ayarlamasına izin verir. Derin sedasyon ve genel anestezi İşlem sırasında sizi neredeyse bilinçsiz veya tamamen bilinçsiz – derin uykuda – yapacak ilaçlar alacaksınız. Genel anestezi altındayken anestezinin etkileri geçene veya ilaçlarla tersine dönene kadar kolayca uyanamazsınız. Hangi tür sedasyon aldığınızdan bağımsız olarak, prosedür herhangi bir rahatsızlığa neden olursa ağrıyı hafifletmek için tipik olarak diş hekiminin ağızda çalıştığı yerde lokal anestezik – uyuşturan bir ilaca ihtiyacınız olacaktır.